1942
Andrew (brother). « Teacher problems – The retarded and the superior child», L’enseignement primaire, 2, 4(déc. 1942) : 340-341.
TEACHER PROBLEMS-THE RETARDED AND THE SUPERIOR CHILD
***
1943
Dominique (frère). «L’hygiène mentale à l’école primaire», L’enseignement primaire, 3, 1(sept. 1943) : 19-21; 2(oct. 1943) : 104-106; 3(nov. 1943) : 200-202; 4(déc. 1943) : 290-292; 5(janv. 1944) : 372-374; 6(fév. 1944) : 461-463; 7(mars 1944(549-551; 8(av. 1944) : 637-639; 9(mai 1944) : 731-733.
L’HYGIÈNE MENTALE À L’ÉCOLE PRIMAIRE
Prudent (brother). «Theories on discipline», L’enseignement primaire, 2, 9(mai 1943) : 787-788.
THEORIES ON DISCIPLINE
***
1944
Andrew (brother). «Retardation in specific subjects», L’enseignement primaire, 3, 6(fév. 1944) : 523-524.
RETARDATION IN SPECIFIC SUBJETS
Andrew (brother). «Some conduct maladjustments in children», L’enseignement primaire, 3, 9(m ai 1944) : 793-794.
SOME CONDUCT MALADJUSTMENTS IN CHILDREN
Fidelis (brother). «Classroom technique», L’enseignement primaire, 4, 2(oct. 1944) : 288-290; 3(nov.-déc. 1945) : 365-366.
CLASSROOM TECHNIQUE
***
1945
Fidelis (brother). «A teacher’s notebook », L’enseignement primaire, 5, 2-3(oct.0-nov. 1945) : 184-145.
A TEACHER’S NOTEBOOK
Fidelis (brother). «Authority and liberty», L’enseignement primaire, 4, 8-9-10(av.-mai-juin 1945) : 572-574.
AUTHORITY AND LIBERTY
Fidelis (brother). «Some aspects of school discipline», L’enseignement primaire, 4, 8-9-10(av.-mai-juin 1945) : 574-575.
SOME ASPECT OF SCHOOL DISCIPLINE
Fidelis (brother). «Those preparation books», L’enseignement primaire, 5, 4(déc. 1945) : 285-286.
THOSE PREPARATION BOOKS
***
1946
Fidelis (brother). «Solving pupil’s difficulties», L’enseignement primaire, 5, 5(jaonv. 1946) : 373-374.
SOLVIN PUPIL’S DIFFICULTIES
***
1947
Fidelis (brother). «Disciplinary organization», L’enseignement primaire, 6, 6(fév. 1947) :519-522.
DISCIPLINARY ORGANIZATION
***